Інтер'єрний світлодизайн

Як зстикувати прийоми та рішення по світловому оформленню, продиктовані архітектурними особливостями об'єкта, з побажаннями клієнтів? Для виконання цих завдань таки існує така професія як світлодизайнер. Архітектура та світло нерозривно пов'язані один з одним, адже коли згасає світло дня та архітектура втрачає свої особливості, тільки світловий дизайн здатний заповнити колір, форму та обсяг, дати нове життя архітектурному об'єкту. Можливість створення безлічі світлових рішень дозволяє вирішити одночасно функціональні, естетичні та емоційні завдання відповідно до призначення того чи іншого приміщення.

Прихожий

Найголовніша з особливостей передпокою полягає в тому, що денне світло в ній практично не присутнє. І тому необхідно створити таке освітлення, при якому нестача денного світла не відчувається. Найкраще освітлення для передпокою - розсіяне світло. Він створюється за допомогою настінних світильників, спрямованих на стелю. У цьому випадку приміщення буде висвітлюватися відбитим від стелі світлом, пропадуть різко окреслені тіні, візуально стіни здаватимуться вище. Такий варіант освітлення не підходить для високих стель. При надто великій висоті приміщення, щоб візуально зменшити висоту стелі, можна використовувати настінні або стельові|світильники< /a> з регульованим кутом повороту. При цьому світло потрібно спрямовувати строго на стінки, стеля залишається в тіні і візуально знижується. Такий самий принцип освітлення можна використовувати, якщо у вас витягнута вузька передпокій. Велика кількість світла, відбитого від верхньої частини стін та частково від стелі, візуально розширює простір.

Спальня

У спальні бажане розсіяне м'яке світло, тому не рекомендується використовувати відкриті джерела спрямованого світла, оскільки вони створюють глибокі тіні . Ефект розсіяного світла досягається світильниками з плафонами та абажурами з матового скла або тканини. Класичний варіант для створення загального освітлення в спальні - традиційний стельовий світильник, що направляє світловий потік до стелі та верхньої частини стін, розташований у центрі кімнати.

Орієнтове світло в спальні можна створити за допомогою локальних джерел - торшерів, бра і високих настільних ламп, розташованих безпосередньо біля ліжка. Приємне світло можна отримати, рівномірно розмістивши дрібні джерела світла за карнизами та екранами. Приховані від очейсвітильники відкидають пучки світла до стелі, від якої вони відбиваються вниз, розсіюючись у спальні. Таке освітлення дозволить при використанні спрямованих джерел світла практично позбутися тіней.

 

Кухня

Кухня - приміщення, де завжди потрібно багато світла, тому тут доречне використання потужних галогенових світильників. Для приготування їжі необхідне яскраве світло, тому<< поверхнею. Найчастіше освітлення робочої зони створюється за допомогою вбудованих під полицями світильників. Найоптимальніший варіант - подовжені лампи, що забезпечують рівномірний розподіл світла вздовж робочої поверхні. Якщо всередині кухні розміщена плита, доцільно обладнати робочу зону ґрунтовною витяжкою з потужними вбудованими світильниками. Разом із верхнім загальним освітленням їх буде цілком достатньо для всіх кухонних робіт.

Світло може бути будь-яким, залежно від пристрастей: вбудовані стельові або підвісний одиночний світильники, які забезпечують рівномірно розподілене в просторі кухні світло. Світло від ламп, що висять, не повинно бити в очі, тому матові або металеві абажури, що розсіюють, в даному випадку є кращим рішенням. Висота підвісного світильника вибирається залежно від бажаного ефекту: високо розташований світильник робить стіл урочистішим, низький - затишним. Кількість та потужність джерел спеціально підбираються в кожному окремому слнавчає.

Вітальні

Найбільш багатофункціональна кімната в будинку - це вітальня. Тут і працюють, і відпочивають, і гостей беруть. Навіть у невеликій вітальні доцільно розділити простір на зони. Для світлового зонування використовують джерела локального світла. Тому краще відмовитися від звичного варіанта єдиного джерела світла - багаторіжкової люстри. Доцільніше комбіноване освітлення, коли загальне верхнє світло доповнюється м'яким світлом торшера, бра та спеціальних ламп-підсвічування. Саме такий підхід дозволить створити різні за освітленістю ділянки кімнати. Наприклад, над обіднім столом доречне яскравіше світло, а біля крісла або журнального столика - м'яке світло настільної лампи або тошера.

 

 

 

Ванна

Часто освітлення ванни забезпечується одним-єдиним світильником. Такий варіант освітлення підходить більше для невеликих приміщень. У просторій ванній кімнаті для рівномірного розподілу світла встановлюють декілька світильників. При виборі світильників враховуйте, що чим більше джерел світла, тим нижче може бути їх потужність. Найчастіше використовувані джерела світла у ванній кімнаті - галогенні. Порівняно із звичайними лампами розжарювання галогенні забезпечують більш високу освітленість при тому ж витраті енергії. Вони можуть бути як інтегрованими, так і відкритими. Неповторний ефект створюється у ванній кімнаті при використанні підлогового освітлення. Таке світло вже належить до додаткового, декоративного.

 

Балі та Артдеко

«У коричневій гамі фактури мають бути багатими. Інакше виходить плоско».

Півроку власник квартири проводить на яхті. Він любнт море. Схід і особливо острів Балі. Але до нас прийшов із розмовами про артдеко, — розповідає архітектор Олег Клодт. — З цих слів починали багато замовників. Хоча те. що вони мають увилу, мало схоже на справжній інтер'єр тієї доби. Насправді приходять за нашим «фірмовим стилем». У чому ж він полягає? Нас надихають прийоми, характерні для ар деко: ясні пропорції, трепетне ставлення до текстури дерева, поєднання дерева з металом. Але, звичайно, ми беремо його сучасний варіант, такий як, наприклад, у дизайнера Барбари Бсррі». Відчувається у роботах бюро Ermann та особливе ставлення до кольору. «Я не дуже люблю теплі тони на кшталт персикового. Як правило, мої квартири контрастні, чорно-білі. Однак від різкої тональності зараз я перейшов до м'якшого поєднання — світлого і коричневого. Воно комфортніше для очей і практичніше з ним легше працювати. Його дуже люблять в Америці. Можна сміливо сказати, що з погляду кольору ло типово американська квартира. З іншого боку, подібна гама характерна і для Сходу, яким "Оолсег" - замовник. І Індонезії ви зустрінете все те ж темне дерево плюс відтінки слонової кістки. Спокійна палітра дозволяє поєднати речі різноманітних стилів та культур. У нас тут є трохи етніки: у європейській обстановці «розчинилися», наприклад східні стільці. Коричневий залишає волю».

Поради Олега Клодта
СЕКРЕТ УСПІХУ
«Шоколадна палітра зручна. Її легко розвивати - додавати як нейтральні відтінки, так і колірні плями, наприклад. картини можна повісити хоч у синіх, хоч у червоних тонах, Свою квартиру я оформив інакше, у сірому та сріблястому Палітра (я називаю її «голландською») вишукана, але виявилося, доповнювати її досить складно»


МІСТЕР БРАУН
«У коричневої гами є секрет: фактури в ній мають бути багатими, різноманітними. Інакше вийде плоско, похмуро». Майже у всіх кімнатах не стінах — тканинні шпалери з ледь помітним малюнком, Не підлозі — дошка янге та паркет із дуба, відтінки від гіркого шоколаду до паленого цукру. Столярні вироби виконані переважно з горіха. "Порода фантастично красива, з багатою текстурою". Світлі фарби починають світитися на такому тлі.



ІНДИВІДУАЛЬНІСТЬ
Площа квартири - 120 кв. м. І без того невеликий простір поділено на два поверхи. Щоб використовувати місце з максимальною віддачею, багато створено за ескізами архітектора. Сходи, стелажі, двері, шафи, панелі, карнизи - все на замовлення. Справа не тільки впрактичної користі «Проектуючи простір, я уявляю, як має виглядати у ньому предмет. Так само я його і малюю. Якщо піти купувати салонами, ідея може загубитися».

 




«Для мене найцінніше, коли рука архітектора чи дизайнера не відчувається. Так вміють із Європи. У французьких чи англійських інтер'єрах немає «зробленості», хоча предмети ідеально поєднуються між собою. У нас такої висоти поки що рідко вдається досягти. Лише іноді, із замовниками, які багато поїздили, і, як не дивно, із клієнтами у віці. Тоді з'являється поєднання досвіду, інтелігентності. довіри професіоналу. І смаку, звісно»



СПРАВА ТЕХНІКИ
Щоб не захаращувати невелику вітальню, колонки вбудували у стіну. «Правильніше було б розташувати їх навколо телевізора, але оскільки місця мало, їх встановили згори. — розповідає інсталятор Олександр Литвак, котрий співпрацював із архітекторами — коли домашній кінотеатр знаходиться не в спеціальному приміщенні, а в житловому, неминучі компроміси». Вибрали акустику від компанії В&W.